Khamis, 4 Jun 2009

PENJAMIN

Aku sekarang tengah bengang dengan satu makhluk Allah yang ntah aku tak tahu lah dia ni rasa apa yang aku rasa.empat tahun aku menanggung. aku tahu semua ini atas kesalahan dan kecuaian aku tapi sebagai manusia dia langsung takde rasa tanggungjawab nak pikul hutang dia. aku pun ada [injam bank tapi aku tetap bayar tiap-tiap bulan sebab aku taknak orang yang jamin aku ada masalah. aku taknak naya orang. tapi dia ni aku pelik sebab bukan nya takde pelajaran. ada mster pulak tu bidang akauntan. tak tahu lah nak cakap apa lagi. suami pulak orang berada dan cerdik pandai pulak tu. bila aku tanya kenapa tak nak kerja, dia boleh jawab, laki dia tak kasi kerja.habis,apa yang dia hutang kat bank tu biar je lah. sapa nak bayar. bukan satu bank, yang aku tahu dia dah kena bankrap kat bank lain. aku sekali kena blacklist. aku nak buat loan pun sangkut pasal dia.aku nak beli kereta.aku memang terdesak nak pakai kereta. kereta yang aku ada sekarang ni asyik rosak je. aku rasa tak selamat pakai kereta ni lagi.lagipun kaki aku dah selalu sakit kalau pakai manual.kaki aku cacat disebabkan kemalangan jalan raya. sementelah aku belajar ni, aku nak ulang alik dalam keadaan yang selamat dan selesa. tapi apa yang kau dapat. aku kena naya sebab jadi penjamin dia. sepatutnya dia bayar hutang tu dalam keadaan apa sekali pun. aku pun pernah mengganggur tapi aku cari duit dengan berniaga untuk bayar hutang walaupun duit berniaga tu cukup untuk bayar hutang tanpa aku dapat rasa keuntungannya. TOLONGLAH!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan