Isnin, 19 Oktober 2009

seribu mawar

"seribu mawar" ni sebenarnya tajuk salah sebuah lagu yang dinyanyikan oleh biduanita negara kita iaitu Sharifah Aini. Aku suka sangat lagu ni. Liriknya bertepatan dengan situasi yang aku lalui masa tu. Ketika itu tahun 1999. Aku diambang perpisahan dengan kekasih lama. Lagu itu sedang hangat dimainkan. Waktu tu aku sedang memandu kereta menghantar bekas kekasih ke kilang tempat kerjanya. Lagu tu berkumandang seolah-olah mengiringi perpisahan terakhir kami. Sebab itu aku ingat sampai sekarang. Aaah...benda tu dah lama. Dia pun dah berkahwin dan mempunyai tiga cahaya mata. Begitu juga aku yang kini bahagia dengan suami tercinta. Anugerah daripada Allah dilengkapi dengan dua orang cahaya mata. Insya Allah, teringin juga nak menambah cahaya mata lagi.Mungkin tahun depan. Aku hanya boleh merancang, Allah yang menentukan segalanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan